tisdag 23 juni 2009

Vinnaren i KORT- kategorin !!!!!

NU ska jag be att få presentera VINNAREN i kort-kategorin!!! Ett STORT GRATTIS till Malin. Hon har varit otroligt kreativ med olika vikningar och fått med alla grejer i alla deltävlingar.

Så kommer en liten presentation av henne, tror säkert att många känner igen henne från olika forum och så har hon ju en fin blogg. Kolla HÄR.


Namn / nick: Malin "Chalin" Holstad

När började du scrappa??? Det var nog hösten 07 som jag började på allvar.


Vad fick dej att börja??? Jag har alltid pysslat med något, men teknikerna har varierat. Allt från att spela instrument till att virka och bygga möbler. Hade länge velat ge mig på att göra dessa fina albumsidor till foton, men det har verkat för krångligt. För krångligt att sätta sig in i allt, att hålla reda på vad som är syrafritt och behöva en massa special saker. Men jag visste med säkerhet att när jag väl börjat så skulle jag vara FAST! Och fast blev jag. Gick en liten kurs på tre gånger där man fick lära sig det grundläggande om materialen och skapa några LO. Och som sagt, sedan var det kört. Och det var i samma veva som jag började korttillverknngen lite mer på allvar. Hade gjort några innan, men bara med färdiga stickers och sådant. I början gjorde jag nog som ganska många andra, köpte saker mer än jag scrappade.


Vad tycker du är roligast med att scrapp?? Åh, vad svårt. Jag får ju mest prestationsångest när jag ska börja.....Däremot planerar jag en massa LO, men som aldrig blir av. Fast det allra bästa är nog när den är färdig, och jag är nöjd med den. Därför tycker jag nog att det är lättare att altra eller göra kort. Det känns som att då spelar det lite mindre roll och jag kan testa lite mer olika saker. Tycker det är rätt så rogivande att sitt och färglägga stämpelmotiv. Jag använder mig mest och helst av distresser och Tombow-pennorna.


Hur skulle du förklara din scrapstil? Väldigt varierande. Men oftast blir det ganska enkelt, men jag testar gärna både nya tekniker och olika stilar.


Vad är din stora "passion" just nu? Nya stämplar :). Annars håller jag just nu på med olika vikningar. Både för att göra kort och andra små pysselprojekt som tex, album och lådor.


Vad tyckte du om denna tävling?? Det var riktigt skoj. Fick testa på att göra lite som jag nog inte skulle gjort i vanliga fall. Lite svårt att använda så mycket saker till ett enda kort =) just för att jag inte brukar det.


Än en gång GRATTIS Malin och TACK för att du var med. Här ser ni hennes alla alster i denna tävling.






6 kommentarer:

Karin sa...

Stort GRATTIS!! Verkligen fina alster du har gjort! =)

Therese sa...

Jättegrattis!!!
Fina kort och kul att läsa din presentation.

Christina / Synål / Stina sa...

Grattis

~ Sophia ~ sa...

Stort GRATTIS till dig Malin!

Det här har du gjort bra. Klart värdig vinnare!!

KRAM!

chalin sa...

Tack för alla era grattis. Det känns verkligen jätteroligt. Det är alltid roligt när fler än jag gilar det jag gör =)
Tycker alla i kortkategorin varit jätte duktiga (ja även de som gjort LO's)

Emma sa...

Massor grattis!! :) Kanonsnygga alster!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails