onsdag 24 juni 2009

Presentation 3:e plats...



Namn/nick: Lonni Lydig/ Bettan


När började du scrappa??? Ja började scrappa på riktigt för ca 3 - 4 år sen, innan dess har jag i alla år gjort album på mitt eget vis, på vanligt vitt/svart papper (tyvärr ej syrafritt) och skrivit o ritat med tuch pennor, så hemma finns radvis med pärmar med foton i.


Vad fick dej att börja??? Det var efter min mor varit i Canada och Florida, kom hem med lite pappar och dekorationer därifrån. Som jag tyckte var/blev intressant att få veta mer, framför allt att man bevarade korten längre med syrafritt papper! Jag gick då en nybörjarkurs på en eftermiddag och sedan började jag lite trevande att försöka scrappa på eget hand. Jag beställde material på tradera och några webbutiker som sålde lite (var inte så stort utbud då). Min första stora investering blev en quickutz tång modell äldre blå och alfabetet Eliza.


Vad tycker du är roligast med att scrapp?? Normalt planerar jag Lo´n efter kortet/korten, väljer färg o papper utefter motiv mm. Under denna tävling har jag fått lära mig att jobba lite tvärt om och det har också varit kul, det är dock mer ovanligt att jag "planerar" vad som skall fotograferas för att det skall passa till en viss Lo. Jag scrappar mest för att bevara minnen, men också för att det är en avkopplande trevlig och rogivande hobby.


Min scrappstil? Hmmm, allt efter vad jag har lust med, snappar upp lite här o där, provar gärna lite nya idér mm, dock har jag kommigt fram till att jag inte är någon stämplare eller kortmakare. Vill helst scrappa i milda toner, inte för röriga papper eller stressiga mönster. Tycker inte om att "plåttra" på för mycket, dock har jag lärt mig under tävlingens gång, att man kan få i hop mycket mer än vad man tror på en LO.


Vad är din stora "passion" just nu? Just nu är chalken min "heligaste" scrapp hjälpmedel, den kan jag inte vara utan, jag tycker också det blivit lite spännande att våga riva sönder lite här o där, något jag lärt mig under tävlingens gång.


Vad tyckte du om denna tävling?? Tävlingen tycker jag har varit såååå rolig, den har givit mig inspiration samt har jag lärt mig massor av att titta på andra och hur de gör mm. Jag önskar mer än gärna en fortsättnig, det enda jag funderar på är om man skulle haft någon form av jury om inte annat som kompliment.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails