söndag 3 augusti 2008

Förlovnings Present

Nu är det gjort, så nu vågar jag visa upp det jag gjorde till det unga paret. Var jätteskoj att göra något annorlunda..

Här har vi flaskan i helhet. En "champange" flaska Flexinet. Kortet är av Prism-Polish Gold cardstock dubbelvikt, med ett tag innuti med en kärleksdikt.


Fjärilen har jag skurit ut med silhouetten och sedan lagt på lite glitterlim.


För att förstärka ordet "Love" så satte jag på 3-D lack och lite bling-bling.


Tagsen är också utskurna med silhouetten .


Kärleksdikten hittade jag på nätet, skrev ut på datan. Chalkade kanterna och stämplade lite swirvlar runt om. Och en massa band högst upp, så det blir lättare att dra ut tagsen och läsa.


Pengarna blev till fjärilar med lite ståltråd och pärlor. Som jag sedan knöt fast runt flaskhalsen med ett organsaband


Även ett stämplat hjärta som embossades med guld fick plats hängande...
Och kan meddela att dom blev GLADA...

13 kommentarer:

Anonym sa...

återigen WOW! vilken fantastiskt fin förlovningspresent måste jag säga! Gud vad påhittig du är då ;) hoppas att helgen varit bra? Kram

Helena sa...

Super snyggt. De måste ju ha blivit stormförtjusta.

Unknown sa...

Jättefint. Du är kanonduktig på dessa flaskkort.
Hmmm, måste nog lägga det i min "att göra" lista också... Den börjar bli lång nu.

Cath. sa...

Underbart! Förstår att de blev glada!

Anonym sa...

ÅH ... VILKEN gullig förlovnings present från dig och maken din! vilket jobb du har gjort .. kan tro de blev glada!!! super fint med kortet du gjort i photoshop med !

Anonym sa...

Wow vilken jättefin present!! Och vilket underbart foto på de unga tu!

Carina sa...

Hej!
Vad fint du fått i din blogg.
Vilken underbar förlovningspresent du gjort.
De måste ha blivit såå glada för champangen med fint flask kort.
Du måste lagt ner hela din själ i detta.

Anonym sa...

Åhh så fint, gillar kortet som du har fixat med i photo shop.

Riktigt mysigt det där med flaskkort, kanon fint!

glaha sa...

WOW.... så himla fint och gulligt helt passande förlovningspressent. Alla deltaljer var urgulligt fint. Och dom där små söta fjärilarna kan jag tänka mig blev uppskattade på mer än ett vis =)

Anonym sa...

Jädrans vilken fin present!! =D Du är så duktig!!!

Kram!

Anonym sa...

Det är samma princip som fångarna på fortet =) Fast man blir inte inlåst tack och lov, men när tiden går ut så måste man göra om banan. KOlla på www.bodaborg.se det är riktigt roligt!! =D

Kram!

Tinto sa...

GUD så snyggt, en helt fantastisk present!

Kramar Tinto!

Karina Beck sa...

Sød gave.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails