måndag 14 juli 2008

Nästan glömt...

Hur man scrappade !!! Näää kanske inte riktigt så illa men, det var länge sen, minst 5 v. sen jag satt ner och gjorde något. Så när syrran åkte hem (varit här en vecka på besök) nu idag och jag fortfarande hade en dag ledigt, så satte jag mej ner i lugn och ro. Herre gud vad kul det va!!!!

Har länge haft i huvudet att göra en väska till min systerdotters barn, som försenad doppresent (hoppas hon inte är inne och kollar just nu). Eftersom hennes syster kommer senare i veckan, så tänkte jag passa på att skicka hem det med henne.

Så här såg Panduroväskan ut när jag börjat lite med den. Målat runt om och innuti, klätt ena kanten med papper.


Och här har vi den färdig !!! Handtaget snurrade jag med Ikeas papperssnöre, knutit i lite band. Dekorerat pappret som ska vara som framsida, innan jag limmade på det hela.


Satte fast hjärtat som jag fått av "Dilorf" (tack) med 3-d kuddar på ett papper och klippte runt så jag fick som en skuggkant. Innan jag knöt fast det runt handtaget med ett pärlband. Strök på glitterlim på namnet så det fick en extra lyster.


Saknade något nere i högra hörnan, men när jag fick dit halvpärlorna tyckte jag det blev som pricken över i:t.


Målade kanterna innuti och skrev sen ut hennes fullständiga namn och födelsedata på en "etikett" som limmades fast i locket med en hälsning från oss.

Hoppas hon blir glad över den och samlar sina värdefulla grejer i den sen. Tror jag ska göra en bok som hennes mamma och pappa kan skriva lite i också. Om hennes första ord och hyss...
Återkommer när den är färdig...

17 kommentarer:

willow sa...

Klart hon blir glad, den är ju jättesnygg!

Jeanette sa...

Mm vilken ljuvlig väska du skapat. Jättefin. Systerdottern (och hennes mamma) lär nog bli jätteglada. Finns väl inget roligare än att lägga minnessaker i något så fint. Kram Jeanette

Anonym sa...

Säger bara SUPER FIN!!!

Helena sa...

Super snygg och vilken fin present.

MissMian sa...

Åh så fin! De blir nog superglada! Det är alltid roligare att få saker som någon har lagt ner tid, tanke och kraft bakom.

Karin sa...

Ajj... hvor er den fin Ulla ;-)

Anonym sa...

Oj såå söt, kommer garanterat att uppskattas.

Hälsn Sandra

Karin sa...

Ojojoj, den var fin!!! Vilket jobb du har lagt ner på den. De kommer att bli mycket glada det vet jag redan nu.

Anonym sa...

JÄttefin!! Vilken rolig doppresent! den kommer att bli grymt uppskattad =D

Kram!

Pia sa...

Rigtig sød taske og så fint pyntet den skal hun nok blive glad for

Anonym sa...

Hej Ulla. Ibland måste man hinna med annat oxå förutom scrappa. Men när man sätter sig ner och börjar så kommr man snart på hur mkt man saknat det.Väskan är ljuvlig. Du är väldigt duktig. Kram....tyrasmatte

Anonym sa...

OJ så fint!!! Hon kommer att bli jätteglad!

Annica H sa...

Du har verkligen tagit igen det faktum att du inte scrappat på ett tag! Väskan är bara Underbar!

Tezzan sa...

Vilken fantastisk present, hon kommer älska den...

Anonym sa...

WOW(!) säger jag bara, till både väskan och boken! VIlken superbra idé! Ska jag försöka komma ihåg!

Anonym sa...

Vilken underbar väska du har altrat.
Vilken fiiiin present helt bedårande att förvara alla minnessaker i=)

//Jenny/e.j.m

Anonym sa...

TACK igen för presenten! Jättefina saker du gjort till Siri! Kram Jessica

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails