söndag 27 juli 2008

Beskrivning

Igår skulle vi till sambons gamla fest/ungdomskompisar på grillfest. Så jag gjorde ett Vin/Chokladkort till värdparet. Så fotade jag lite samtidigt, det är många som mailat och frågat om beskrivning och mall på det. Men som alla vet som jag känner mej, så gör jag allt på känsla. Mat, bröd mm även denna. Jag måttade efter chokladkakan, bigade viklinjerna så dom skulle bli snyggare.



Så här såg den ut när jag var klar med vikningen.


Acrylflaskan fick bli modell för hålet och jag hade klippt till flärpen att hänga i innan på frihand.


Sedan dekorerade jag innan jag limmade ihop "lådan". Denna gång blev det ett mönstrat papper, som jag skar ur en swirvel och Trevlig Sommar med "sillen". Fortsatte sen med blommor, punchinella, brads mm.


Till sist limmade jag fast det hela färdigt dekorerade pappret på framsidan och limmade på samma gång ihop lådan i sidan. Så var det bara att vika till botten som jag också hade bigat linjerna. Ett litet tips när ni limmar botten, är att fästa med lim och sedan lägg i chokladkakan och tryck till mot bordet så får man det jämnt tillslutet.


OCH så här blev den denna gång...

Prova det, blev väldigt uppskattad present. LYCKA TILL !!!

10 kommentarer:

Midalina sa...

Riktigt snygg! Tack för bra beskrivning, har funderat länge på att pröva vin/chokladkort. Tycker din väska längre ner är underbar!

Michaela Lejonberg sa...

Wow va häftigt Ulla! Du är helt otrolig!! LIFTVARNING... om jag får lifta alltså??
Ska på kalas till min styvmor imorgon.

Anonym sa...

Bra beskrivning! Snyggt blev det oxå! =) Tack för att du alltid lämnar så gulliga kommentarer hos mig! =)

Ha en bra dag, kram

Anonym sa...

WOW!!!! jätte fint .. Lift varning:)

Anonym sa...

Riktigt läckert!!! Det här måste jag bara prova!!! Tack för beskrivningen...

Anonym sa...

Jättefint! Förstår att det blev mycket uppskattat =D
Sillen...hur funkar den? Jag har inte riktigt förstått det än ;P

Kram

Beccas Pysselparadis sa...

Vad duktig du är, jätte fint! Måste prova tills nästa gång man skall bort =)

Anonym sa...

Jamen så himla läcker och smart present! Ska lägga den på minne till nästa tillfälle! =D TACK för inspirationen!

Anonym sa...

Vilken kul grej! :D Toppen gå-bort-present. :D

Pia sa...

Det er et super smart vinkort, lækre farver

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails